Obra: Teatro de Epidauro
Autor: Policleto el Joven
Fecha: Siglo IV a.C.
Estilo: Griego, periodo clásico
Técnica: Piedra y mármol
Cuando
surgió el teatro, a finales del V a. C., el término hacía alusión a una sola de
las partes que lo componían, al hemiciclo o graderío (koilon o cavea en latín) desde el que se
presenciaba la obra. El diazoma o pasillo ancho dividía en dos cuerpos
el auditorio excavado en semicírculo en el flanco de una colina.
La orchestra, el elemento original del teatro griego, solía tener en el
centro el altar del dios Dionisos. Era de forma circular y en ese lugar el coro
actuaba, danzaba, tocaba instrumentos y cantaba.
Detrás de la orchestra se encontraba la escena, una construcción que
servía a la vez de decorado, de bastidor y de camerino para los actores; tenía
dos alas laterales, y estaba precedida de un proscenio, una especie de
pórtico donde al parecer actuaban los actores.
Entre la escena y los muros de construcción de la orchestra había, a cada lado,
un pasillo (parados) por donde entraban el coro y los actores y otro por donde salían.
Se sabe que los antiguos teatros griegos podían disponer de complejos recursos
escénicos, algunos muy utilizados en las obras de los grandes trágicos,
como la grúa, para hacer aparecer o desaparecer a los personajes, una
plataforma giratoria para cambiar cualquier tipo de decorado, un púlpito, donde
se subían los personajes relacionados con el cielo y las escaleras subterráneas,
por las que salían los personajes que representaban a los dioses o héroes que
procedían del Hades.
El actor griego (hipocrités) solía llevar como vestimenta: la
peluca; la máscara (elemento incorporado a las representaciones desde el mundo
de la fiesta dionisíacas); una túnica negra, para personajes tristes; colores
vivos, para personajes importantes, y colores corrientes, para personajes del
pueblo. Solo en la Tragedia los actores calzaban unos coturnos o especie de
zuecos altos, que simbolizaban la superioridad de los personajes (héroes y
dioses) que aparecían en el escenario.
Hasta principios del siglo XIX, el teatro se consideraba desparecido. Cerca de este mítico lugar fue proclamada la independencia griega en el 1822.
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Cando xurdiu o teatro, a finais do V
a. C., o termo facía alusión a unha soa das partes que o compuñan, ao hemiciclo
ou bancada desde o que se
presenciaba a obra. O diazoma ou
corredor ancho dividía en dous corpos o auditorio escavado en semicírculo no
flanco dun outeiro.
A orchestra,
o elemento orixinal do teatro grego, adoitaba ter no centro o altar do deus
Dionisos. Era de forma circular e nese lugar o coro actuaba, danzaba, tocaba
instrumentos e cantaba.
Detrás da orchestra atopábase a escena,
unha construción que servía á vez de decorado, de bastidor e de camerino para
os actores; tiña dúas ás laterais, e estaba precedida dun proscenio, unha especie de pórtico onde ao parecer actuaban os
actores.
Entre a escena e os muros de construción
da orchestra había, a cada lado, un corredor por onde entraba o coro e outro
por onde saía.
Sábese que os antigos teatros gregos
podían dispor de complexos recursos
escénicos, algúns moi utilizados nas obras dos grandes tráxicos, como o
guindastre, para facer aparecer ou desaparecer os personaxes, unha plataforma
xiratoria para cambiar calquera tipo de decorado, un púlpito, onde se subían os
personaxes relacionados co ceo e as escaleiras subterráneas, polas que saían os
personaxes que representaban os deuses ou heroes que procedían do Hades.
O actor
grego (hipocrités) adoitaba levar como vestimenta: a perruca; a máscara
(elemento incorporado ás representacións desde o mundo das festas dionisíacas);
unha túnica negra, para personaxes tristes; cores vivas, para personaxes
importantes, e cores correntes, para personaxes do pobo E só na Traxedia os
actores calzaban uns coturnos ou especie de zocos altos, que simbolizaban a
superioridade dos personaxes (heroes e deuses) que aparecían no escenario.
As obras deste teatro de Epidauro, concibido polo arquitecto e escultor Policleto o Mozo, comezaron cara ao 330 a.C. A principios do século IV a. C. había en Epidauro unha festa panhelénica cada catro anos no santuario de Asclepio, na que se combinaban probas ximnásticas e musicais. De todos os teatros antigos, o teatro de Epidauro é o mellor conservado e está pouco restaurado. Podía dispor dunhas 14.000 localidades, o que o fai un dos maiores teatros da antigüidade, que están colocadas sobre a ladeira dun outeiro. A acústica, a pesar do tamaño, era moi boa, pois permite a audición nas bancadas máis altas. Ata principios do século XIX, o teatro considerábase desparecido. Preto deste mítico lugar foi proclamada a independencia grega no 1822.
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