sábado, 30 de abril de 2011

Renoir: Le moulin de la Galette

Obra: Le moulin de la Galette 
Autor: Pierre Auguste Renoir (1841-1919)
Fecha: Último tercio del siglo XIX (1876)
Estilo: Impresionismo. Pintura del siglo XIX
Técnica: Óleo sobre lienzo
 
Renoir perteneció a la escuela impresionista, pero ofrece una interpretación más sensual que otros impresionistas, más inclinados a lo ornamental y a la belleza. En sus creaciones muestra la alegría de vivir; sus personajes se divierten en una naturaleza agradable. Renoir posee una vibrante y luminosa paleta que hace de él un impresionista muy especial.
Le Moulin de la Galette (Molino de la torta o pan de centeno) era un molino de viento que estaba situado en lo alto de Montmartre, la colina más famosa de París. Tras la Restauración borbonica en 1814 en Francia, este lugar vive su época de esplendor, la belle époque. La bohemia parisina de artistas, literatos, prostitutas y obreros se asienta allí, en la colina, y frecuenta sus talleres de arte, cafés y cabarets. Le Moulin de la Galette y su alrededor se convirtieron en sala de fiestas. Con el buen tiempo el baile se realizaba al exterior. El lugar se llenaba de pequeños burgueses, obreros, soldados, chulos, modistillas y chicas acompañadas de sus madres en busca de novio. Un lugar en el que igualmente se celebraban reuniones de artistas, pintores, poetas y músicos que habitaban en los húmedos y fríos estudios de las calles cercanas. 
Los bailes eran por la tarde de los domingos y festivos; empezaban a las tres y duraban hasta pasada la medianoche, alumbrado por farolas e hileras de lámparas de gas. 
Una orquesta “de diez pobres diablos”, según testimonio de la época, amenizaba la danza con canciones populares, polkas y valses, mientras que alrededor de la pista se disponían mesas bajo los árboles para aprovechar la sombra. 
Así se representaba la vida moderna, un anhelo de los impresionistas.
La obra se convirtió en una serie de retratos de amigos del pintor. En las mesas se sientan un grupo de pintores cuyo nombre se conoce, junto a las hermanas Estelle y Jeanne y otras jóvenes del barrio de Montmartre. En el centro de la escena bailan Pedro Vidal, pintor cubano, junto a su amiga Margot que nos miran fijamente; al fondo hay más pintores. 
Allí, debajo de un grupo de farolas, está en un kiosco la orquesta.
Para generar la idea de movimiento y la de muchas personas recurre Renoir a presenta dos perspectivas, o puntos de vista. El grupo que está a la derecha, en torno a la mesa, está visto desde un punto de vista alto; las figuras que bailan al fondo están vistas desde un punto de vista frontal. Este gusto por el uso de perspectivas distintas ya se había usado en el manierismo (ver El martirio de san Mauricio de El Greco) y también por Degas, otro pintor impresionista.
El cuadro está organizado en torno a una gran diagonal que va de la parte superior derecha a la esquina inferior izquierda y en diferentes planos paralelos que se alejan, recordando las formas clásicas. Las figuras están ordenadas en torno a dos círculos: uno formado por las figuras en torno a la mesa, y otro por los que rodean a los que rodean a la pareja de bailarines. La alegría que inunda la composición hace de esta obra una de las más impactantes no sólo de Renoir sino de todo el grupo, convirtiéndose en un testimonio de la vida en el París de finales del siglo XIX
La luz para cualquier pintor impresionista es un elementos fundamental dentro del cuadro. Y como se pinta lo que se ve, fíjate en el personaje que está sentado a la mesa de espaldas. Es el pintor Franc-Lamy, amigo de Renoir. En su chaqueta parece que hay manchas blancas. Esas aparente manchas son la proyección de la luz que penetraba a través de los árboles e impacta en la chaqueta. Y así hay más muestras en el cuadro.
Parece que pintó un cuadro in situ de menor tamaño que le sirvió para realizar el cuadro en tamaño grande. La obra fue alabada en su momento como página de historia, un monumento precioso de vida parisina representada con la exactitud rigurosa. Nadie antes de él había pensado capturar algún aspecto de vida diaria en un lienzo de tales dimensiones grandes. 
 
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Obra: Le Moulin de la Galette
Autor: Pierre Auguste Renoir (1841-1919)
Data: último terzo do século XIX (1876)
Estilo: Impresionismo. Pintura do século XIX
Técnica: Óleo sobre tela 
 
Renoir pertenceu á escola impresionista, pero ofrece unha interpretación máis sensual que outros impresionistas, máis proclive ao ornamental e á beleza. Nas súas creacións amosa a alegría de vivir; os seus personaxes divírtense nunha natureza agradable. Renoir ten unha paleta vibrante e luminosa que o converte nun impresionista moi especial.
Le Moulin de la Galette (Muíño da torta ou pan de centeo) era un muíño de vento que estaba situado no alto de Montmartre, o outeiro máis famoso de París. Despois da Restauración borbónica de 1814 en Francia, este lugar vive o seu momento de auxe, a belle époque. A bohemia parisina de artistas, escritores, prostitutas e traballadores aséntase alí, no outeiro, e frecuenta os seus estudos de arte, cafés e cabarets. Le Moulin de la Galette e os seus arredores convertéronse nunha discoteca. Co bo tempo o baile realizouse fóra. O local encheuse de pequenos burgueses, obreiros, soldados, proxenetas, modistas e nenas acompañadas das súas nais que buscaban noivo. Un lugar onde tamén se celebraban encontros de artistas, pintores, poetas e músicos que vivían nos húmidos e fríos estudios das rúas próximas.
Os bailes eran pola tarde os domingos e festivos; comezaban ás tres e prolongáronse ata pasada a media noite, iluminadas por farolas e ringleiras de farolas de gas.Unha orquestra “de dez pobres diaños”, segundo o testemuño da época, amenizaba o baile con cantos populares, polcas e valses, mentres que na pista de baile se colocaban mesas baixo as árbores para aproveitar a sombra.
Así se representaba a vida moderna, un desexo dos impresionistas.
A obra converteuse nunha serie de retratos de amigos do pintor. Nas mesas sentan un grupo de pintoras cuxo nome é coñecido, xunto coas irmás Estelle e Jeanne e outras mozas do barrio de Montmartre. No centro da escena baila Pedro Vidal, un pintor cubano, xunto coa súa amiga Margot que nos miran; ao fondo hai máis pintores.
Alí, baixo un grupo de farolas, a orquestra está nun quiosco.
Para xerar a idea de movemento e a de moitas persoas, Renoir recorre a presentar dúas perspectivas, ou puntos de vista. O grupo da dereita, arredor da mesa, vese dende un punto de vista elevado; as figuras que bailan ao fondo vense dende o punto de vista frontal. Este gusto polo uso de diferentes perspectivas xa fora empregado no manierismo (véxase O martirio de San Mauricio de El Greco) e tamén por Degas, outro pintor impresionista.
O cadro organízase arredor dunha gran diagonal que vai dende o ángulo superior dereito ao inferior esquerdo e en diferentes planos paralelos que se afastan, lembrando formas clásicas. As figuras dispóñense en torno a dous círculos: un formado polas figuras que rodean a mesa, e outro polas que rodean as que rodean á parella de bailaríns.A alegría que enche a composición fai desta obra unha das máis impresionantes non só de Renoir senón de todo o grupo, converténdose nun testemuño da vida en París a finais do século XIX.
A luz para calquera pintor impresionista é un elemento fundamental dentro da pintura. E xa que o que se ve está pintado, mira o personaxe que está sentado á mesa de costas. É o pintor Franc-Lamy, amigo de Renoir. Na súa chaqueta parece que hai manchas brancas. Estas manchas aparentes son a proxección da luz que penetraba polas árbores e golpeaba a chaqueta. E así hai máis mostras na caixa.
Parece que pintou in situ un cadro máis pequeno que lle serviu para facer o cadro grande. A obra foi encomiada no seu momento como unha páxina da historia, un monumento precioso da vida parisina representada con rigorosa precisión. Ninguén antes del pensara plasmar ningún aspecto da vida cotiá nun lenzo de tan grandes dimensións.
 

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